Ogłoszenie

Forum rusza na nowo. Zapraszamy do rejestrowania się i pisania na forum.

#1 2008-07-24 20:47:27

*PrO*gRaMiStA*

Grafik

5067611
Call me!
Skąd: Leiden
Zarejestrowany: 2008-07-21
Posty: 91
Punktów :   
WWW

Mercedec-Benz Actros

Mercedes-Benz Actros: nowe szaty króla


10 marca w Stuttgarcie po raz pierwszy w swoich nowych szatach trzeciej generacji wystąpił król europejskich szos – ciągnik Actros. Premiera prasowa – choć tylko statyczna – była okazją do zapoznania się z kolejnym wcieleniem flagowej ciężarówki marki Mercedes-Benz.

Specjaliści od marketingu koncernu Daimler AG umiejętnie podgrzali atmosferę. Kilka tygodni wcześniej do mediów dotarła bardzo skąpa informacja o nowym Actrosie. Mercedes-Benz Actros trzeciej generacji to ekonomiczne, komfortowe, bezpieczne i przyjazne dla środowiska narzędzie pracy. Wprowadzono w nim wiele modyfikacji i nowych rozwiązań po to, by uczynić z Actrosa ciężarówkę zdolną zmierzyć się na równorzędnych warunkach z nowymi modelami oferowanymi przez konkurentów.
http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/1.jpg
Mercedes-Benz Actros podczas premiery prasowej; tu w wersji 1844 z kabiną typu L


PowerShift 2 – Mercedesa standard przemysłowy

Specjaliści Mercedesa liczą przede wszystkim na korzyści związane z seryjnym zastosowaniem 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów PowerShift 2 – dwójka w tym przypadku sygnalizuje, że także skrzynia biegów doczekała się modernizacji. W stosunku do pierwszej wersji, którą wprowadzano sukcesywnie od 2006 r., w skrzyni PowerShift 2 dokonano kilku istotnych udoskonaleń. Najważniejsze z nich to dalsza optymalizacja strategii doboru przełożeń związana z wprowadzeniem czujników nachylenia (informujących czy pojazd jedzie po wzniesieniu, spadku czy po płaskiej drodze). Sygnał z czujnika nachylenia wraz z aktualną prędkością pojazdu i położeniem pedału przyspieszenia są wykorzystywane do wyznaczenia najodpowiedniejszego przełożenia w tak zdefiniowanej sytuacji drogowej.

Z konstrukcyjnego punktu widzenia 12-biegowa skrzynia PowerShift 2 należy do grupy skrzyń zautomatyzowanych – wykorzystano w niej niezsynchronizowaną 3-biegową skrzynię podstawową z grupami zmiany rozpiętości i zakresu przełożeń (3x2x2=12), z automatycznym układem przełączania przełożeń. Zastosowanie na najwyższym biegu bardziej sprawnego przełożenia bezpośredniego, niż dotychczas używany nadbieg, oraz algorytmu sterowania opracowanego pod kątem przewozów dalekobieżnych stwarza możliwość obniżenia zużycia paliwa oraz wydłużenia trwałości poprzez redukcję poziomu zużycia elementów skrzyni. Dodatkową zaletą są liczne programy – specjalne tryby pracy (np. Power, EcoRoll, manewrowy, Rock–free), które dzięki swej „inteligencji” dodatkowo zwiększają ekonomikę i bezpieczeństwo eksploatacji nowego Actrosa.http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/2.jpg

W nowym Actrosie skrzynia zautomatyzowana PowerShift 2 jest standardem w modelach szosowych


Udoskonalenia w służbie niezawodności i ekonomiki eksploatacji

Pod koniec 2008 r. wyposażeniem standardowym ma być wskaźnik stanu naładowania akumulatora, informujący o aktualnym napięciu i natężeniu pobieranego prądu, pojemności, stanie naładowania oraz przewidywanej trwałości akumulatora. Wskaźnik jest częścią pokładowego systemu obsługowego Telligent, wyposażonego w elementy diagnostyki prewencyjnej, minimalizującej okresy niesprawności pojazdu. Ponieważ jedną z głównych przyczyn unieruchomienia ciężarówki są niesprawne akumulatory – czy to wskutek ich uszkodzenia, czy poprzez rozładowanie spowodowane np. niewyłączonym na postoju pokładowym odbiornikiem energii, wskaźnik naładowania akumulatora ma być ostatecznym rozwiązaniem tego problemu. Rozruch silnika będzie możliwy praktycznie w każdych warunkach temperaturowych.
http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/3.jpg
Wskaźnik naładowania akumulatora przekazuje informacje o stanie baterii na tablicy wskaźników


Także wyposażeniem standardowym jest elektroniczny moduł przygotowania powietrza E-APU (Electronic Air Processing Unit), zintegrowany z pokładowym systemem wymiany informacji działającym w oparciu o sieć CAN. Zadaniem E-APU jest odpowiednie sterowanie pracą układu pneumatycznego w ciągnikach z zawieszeniem pneumatycznym. Dzięki elementom sterowania elektronicznego utrzymywane jest podwyższone ciśnienie w obwodzie hamulców i możliwe stało się wyeliminowanie dodatkowego zbiornika na sprężone powietrze zasilające obwód hamulca postojowego – to ok. 20-kilogramowy zysk na ładowności. Moduł E-APU zwiększa szybkość podnoszenia zawieszenia o ok. 20% , a sprężarka pracuje tylko wtedy, gdy do jej napędu będzie wymagana minimalna moc, czyli np. podczas zjazdów ze wzniesienia.

W poszukiwaniu oszczędności paliwowych w nowym Actrosie udoskonalono także pompę cieczy chłodzącej. Zastosowano specjalne sprzęgło, które w przypadku obciążeń częściowych silnika pracuje z poślizgiem, a pompa cieczy z niższą prędkością obrotową, bardziej sprawnie, a więc i mniej paliwochłonnie. Przy pełnym obciążeniu sprzęgło jest blokowane elektromagnetycznie i pompa może pracować z pełnym wydatkiem. Rozwiązanie to ma jednak zostać wprowadzone dopiero w 2009 r. w silnikach o mocy 320 kW (435 KM).
W trosce o ekonomikę eksploatacji nowego Actrosa zaoferowano tzw. pakiety ekonomiczne: podstawowy lub klasyczny. Pakiet podstawowy przewidziany dla ciągnika siodłowego obejmuje np. automatyczne, regulowane spojlery dachowe oraz niskoobsługowe, smarowane manualnie siodło lub siodło kompaktowe z płytą montażową. Pakiet klasyczny obejmuje wszystkie elementy pakietu podstawowego oraz retarder Voith. Pakiety ekonomiczne będą oferowane początkowo klientom niemieckim i holenderskim.http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/4.jpg
Zastosowano znane z poprzedniego modelu 6- lub 8-cylindrowe silniki widlaste o mocy od 320 do 598 KM


Silniki – ekonomiczne i ekologiczne

Nowy Actros napędzany jest przez silniki BlueTec 5 (Euro 5) należące do rodzin: OM 501 LA oraz OM 502 LA. Są to znane z poprzedniego modelu 6- i 8-cylindrowe silniki widlaste o pojemności skokowej odpowiednio 11,9 oraz 15,9 dm3. Przygotowano 6 wersji mocy silnika V6: od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM) oraz 3 wersje mocy silnika V8: od 375 kW (510 KM) do 440 kW (598 KM). Silniki spalają o ok. 3% paliwa mniej niż ich odpowiedniki w wersji Euro 3 oraz – według danych przedstawionych przez Daimler AG – o ok. 7% mniej niż porównywalne silniki wyposażone w układ EGR.

Komfort jeszcze wyższy i w pakietach


Mimo że pod względem komfortu staremu Actrosowi nic nie można było zarzucić, to jego następca ma do zaoferowania jeszcze więcej. Wprowadzono wiele zmian, które czynią przebywanie w kabinie jeszcze bardziej przyjemnym. Chyba najciekawszą innowacją (jedyny taki pojazd obecnie na rynku) jest możliwość bezstopniowej regulacji pochylenia górnej leżanki – znika zatem problem pochyłego łóżka nawet wówczas, gdy samochód zostanie zaparkowany na pochyłości. Podobnie jak w leżance górnej, także i w dolnej wprowadzono elastyczny stelaż nowego typu z regulowanym podgłówkiem. Ułatwiono dostęp do leżanek i schowków znajdujących się pod leżanką dolną, łatwo unoszoną do góry dzięki nowemu mechanizmowi odblokowującemu.
http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/5.jpg
Actros jako pierwszy ma górną leżankę z bezstopniową regulacją kąta pochylenia


Opcjonalnie dostępny jest czujnik zmierzchu włączający automatycznie światła oraz czujnik deszczu uruchamiający wycieraczki. Wyposażenie to pojawia się po raz pierwszy w samochodzie ciężarowym, a zapożyczono je z Mercedesa klasy E. Także opcją jest sterowana elektronicznie klimatyzacja stacjonarna, działająca podczas postoju z wyłączonym silnikiem. W największych kabinach – typu L oraz LH – zamontowano nowe zasłony przeciwsłoneczne: standardowo po stronie kierowcy, opcjonalnie – pasażera, a także specjalne wieszaki na ręczniki z haczykami na ubrania. Wśród nowych, praktycznych drobiazgów można wymienić regulowane lusterko do golenia, chowane w górnym schowku nad przednią szybą, oraz łatwy w przechowywaniu stolik mocowany w stanie rozłożonym po stronie pasażera. Ułatwieniem w utrzymaniu czystości ma być pistolet na sprężone powietrze – dostępny jako standardowe wyposażenie fabryczne w samochodach budowlanych, a w ciągnikach jako opcja. Na podłodze znalazły się olejoodporne i wytrzymałe na ścieranie gumowe dywaniki.

W Actrosach z zawieszeniem pneumatycznym ustawienie standardowej (wcześniej zaprogramowanej) wysokości do jazdy odbywać się teraz będzie za naciśnięciem odpowiedniego przycisku. Panel kontrolny sterowania pracą zawieszenia ma podświetlenie diodowe: jest bardziej czytelny, zwłaszcza przy słabym oświetleniu zewnętrznym. W układzie kierowniczym zmniejszono średnicę drążka skrętnego kolumny kierowniczej, zmodyfikowano kształt ramion zwrotnicy i charakterystykę pracy zaworów hydraulicznych oraz zmniejszono przełożenie przekładni. Zmiany te spowodowały, że obecnie układ kierowniczy działa jeszcze precyzyjniej, a kierowca ma wrażenie pełniejszej kontroli nad ruchami pojazdu.http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/6.jpg


Trzy pakiety wyposażenia komfortowego: Basic, Classic lub Top dostosowano do wielkości kabiny


Zamawiając nowego Actrosa, można zdecydować się na jeden z trzech pakietów komfortowych: Basic (podstawowy), Classic (klasyczny) lub Top (pełny). W pakiecie podstawowym znajdują się m.in. zabudowane głośniki dwudrożne, podświetlenia nocne w kolorze niebieskim, dwuczęściowe regulowane elektrycznie rolety, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem oraz elektrycznie uruchamiane okno dachowe. W pakiecie klasycznym dodatkowo otrzymuje się koło kierownicy pokryte skórą, zasłony przeciwsłoneczne po obu stronach kabiny, fanfary dachowe oraz – dla klientów niemieckich – instalację fabryczną do zamontowania systemu FleetBoard. W pakiecie pełnym, oprócz wyposażenia z pozostałych dwóch pakietów, znajduje się jeszcze 25-litrowa lodówka w szufladzie, automatyczny system kontroli klimatyzacji i – niczym dowód wielkości i chwały marki Mercedes – podświetlana diodami gwiazda na atrapie przedniej. Na razie pakiety komfortowe dostępne są wyłącznie na terenie Niemiec i Holandii.

Actros i bezpieczeństwo na drodze

Nowy Actros – podobnie jak poprzedni – należy do najlepiej wyposażonych samochodów segmentu ciężkiego w zakresie systemów bezpieczeństwa. Wszystkie działają w ramach zintegrowanego systemu sterowania elektronicznego Telligent i były już dostępne w starszym modelu. Tak więc na pokładzie znaleźć się mogą systemy: kontroli odległości, aktywnego wspomagania hamowania z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, stabilizacji toru jazdy zestawu ciągnik–naczepa i ochrony przed wywróceniem przez zmianę charakterystyki tłumienia w zawieszeniu ciągników 2- i 3-osiowych.

Stylistyka odzwierciedleniem dynamiki i dominacji

Stylistyka nowego Actrosa jest w pewnym zakresie przeniesieniem idei prezentowanych w niektórych samochodach koncepcyjnych oraz modelach serii limitowanych. Na przykład: dwuczęściowe lusterka zewnętrzne o poprawionym polu widzenia (chromowane lub w kolorze nadwozia) i reflektory przednie z chromowanymi oprawami przywodzą na myśl serię Black Edition, natomiast nowa deska rozdzielcza i większa osłona chłodnicy z otworami w kształcie rombu przypomina nieco przód modelu [img]SpaceMaxx.http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/7.jpg[/img]
Stylistycznie dokonano przeniesienia niektórych pomysłów z samochodów koncepcyjnych i serii limitowanych


Nowy Actros ma emanować dynamizmem i podkreślać swoją dominację na drogach. Jego przód odzwierciedla czystą energię. Dłuższe boki osłony chłodnicy zostały wygięte, tworząc kształt litery V i biegną harmonijnie ku osłonie przeciwsłonecznej. Zmniejszono liczbę listew osłony chłodnicy, nadając im jednocześnie bardziej wyrazistą formę. Ich zagięte ku górze końce przypominające skrzydła wzmacniają wrażenie dynamiki, podobne wrażenie wywołuje trójdzielna osłona przeciwsłoneczna z chromowaną częścią środkową, akcentującą jakość i lekkość. Z przodu, w dolnej części samochodu, znajduje się spojler o nowym – bardziej agresywnym kształcie. Wyrazistości dodają nowe narożne deflektory o zoptymalizowanych kanałach prowadzących powietrze. Ukłonem w stronę wygody użytkowania Actrosa jest możliwość wymiany szkieł reflektorów bez konieczności wymiany całego modułu reflektora – ma to swoje korzystne aspekty ekonomiczne i obsługowe. Specjalne wyposażenie to reflektory biksenonowe oraz aerodynamiczne osłony słupków A.http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/8.jpg

Nowe reflektory poprawiają aerodynamikę, szkła wymienia się bez demontażu całego modułu reflektora


W kabinie faceliftingu doczekała się deska rozdzielcza i tablica wskaźników. Cztery chromowane pierścienie otaczają wskaźniki zegarowe, cała tablica wskaźników zyskała bardziej trójwymiarowy wygląd, a przyciski i wskaźniki mają nowy kształt i kolorystykę. Wprowadzono nowe, wysokiej jakości materiały tapicerskie. Siedzenia można pokryć tkaniną, welurem lub – na żądanie – ręcznie wyprawianą skórą. Do bardziej wyrafinowanych dodatków można zaliczyć nowy kluczyk z dużą chromowaną gwiazdą Mercedesa, który ma być symbolem nowej generacji Actrosów i wzbudzać uzasadnioną zazdrość innych kierowców.
http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/9.jpg
Po zdemontowaniu stolik chowany jest za siedzeniem pasażera

http://www.hardtrucksite.pl/images/samochodyspecjalne/mercedesbenz/10.jpg

Nowy Actros ma być od 5 do 35% tańszy w eksploatacji i naprawie: przeglądy główne przewidziano co 600 tys. km


http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif
http://img390.imageshack.us/img390/9128/enginesyg15zz2.jpg

Offline

 

#2 2008-07-25 11:19:14

AdamIveco

Administrator

4447369
Skąd: Łask
Zarejestrowany: 2008-07-21
Posty: 68
Punktów :   
Ulubiona Ciężarówka: SCANIA 4, DAF XF

Re: Mercedec-Benz Actros

Poprzedni Actros fajniejszy był. W tym mi się grill nie podoba ale wnętrze ma fajne.


http://images40.fotosik.pl/8/c5142e9fae6842ce.gif

Offline

 

#3 2008-07-25 11:35:37

*PrO*gRaMiStA*

Grafik

5067611
Call me!
Skąd: Leiden
Zarejestrowany: 2008-07-21
Posty: 91
Punktów :   
WWW

Re: Mercedec-Benz Actros

Wnętrze mi się bardzo podoba


http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif
http://img390.imageshack.us/img390/9128/enginesyg15zz2.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wwepbfgame.pun.pl www.cs-zjednoczeni.pun.pl www.fajnonapity.pun.pl www.git-ludzie.pun.pl www.pokemonprzygody.pun.pl