Ogłoszenie

Forum rusza na nowo. Zapraszamy do rejestrowania się i pisania na forum.

  • Index
  •  » Newsy
  •  » Pierwsza dostawa najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego

#1 2009-06-27 13:28:28

*PrO*gRaMiStA*

Grafik

5067611
Call me!
Skąd: Leiden
Zarejestrowany: 2008-07-21
Posty: 91
Punktów :   
WWW

Pierwsza dostawa najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego

http://images38.fotosik.pl/91/9aa7df81dc90080emed.jpg

Bramy fabryki otwierają się i ukazuje się w nich pierwsze Volvo FH16 700. Tore Aase z Norwegii oczekuje na odbiór najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego produkowanego seryjnie. W górzystym terenie zachodniego wybrzeża Norwegii, moc, jaką oferuje pojazd znajdzie właściwe zastosowanie.

Pojazd będzie eksploatowany w transporcie długodystansowym, w zachodniej części Norwegii i będzie przewoził wyposażenie dla przemysłu naftowego. Moc 700 KM i potężny moment obrotowy 3150 Nm to parametry, z których zrobiony zostanie właściwy użytek.

“Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na wybór Volvo FH16 700 jest fakt, iż transportujemy ładunki o wadze nawet do 50 ton. Drogi, po których jeździmy, są często bardzo wąskie i występują na nich, niekiedy na trasie o długości kilku nawet kilometrów, nierówności terenu o nachyleniu od 6 do 10%, a więc nigdy nie można powiedzieć, że moc pojazdu jest zbyt duża”, mówi Tore Aase, właściciel firmy transportowej Spesial og Tungtransport AS, zlokalizowanej w miejscowości Förde, 170 km na północ od znajdującego się na zachodnim wybrzeżu Norwegii miasta Bergen.

Wyższa prędkość średnia
Tore Aase spędza do 200 dni w roku w drodze, a trasy, jakie pokonuje wzdłuż wymagającego, zachodniego wybrzeża Norwegii pozwalają na przetestowanie możliwości pojazdu w pełni. “Z nowym samochodem ciężarowym o mocy 700 KM będę mógł utrzymywać o wiele wyższe prędkości średnie na długich stromych pochyłościach. Bardzo ważny jest dla mnie również I-Shift – nie musząc nieustannie zmieniać biegów, moja praca za kierownicą zostanie znacznie ułatwiona. Jestem kierowcą samochodów ciężarowych od połowy lat 70. i zaczynam już odczuwać pewne dolegliwości, a jedną z nich jest ból w łokciu”.

Zapytany o to, jak jego koledzy zareagują na fakt, iż jest on pierwszym klientem, który zasiądzie za kierownicą najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego, Tore Aase odpowiada z uśmiechem: ‘No cóż, zostanę leaderem, a ten pojazd z pewnością będzie przyciągał sporą uwagę!”

Orurowanie dla ochrony przed łosiami
Nowy pojazd wejdzie do eksploatacji pod koniec lipca. Do tego czasu, zostanie wyposażony w szereg akcesoriów, w tym w specjalne osłony rurowe zderzaka przedniego, w rodzaju tych, jakie w Australii stosowane są dla ochrony przed kangurami. Nie dlatego, że kangury są powszechnym widokiem na norweskich drogach, ale region ten obfituje w zwierzynę taką jak jelenie, łosie i renifery.

Tore Aase jest lojalnym klientem Volvo, który użytkuje pojazdy jednego producenta od 18 już lat.

“Próbowałem również pojazdów innych marek, ale pozostałem przy Volvo. Jednym z ważnych powodów jest fakt, że mogę liczyć na doskonałą obsługę ze strony mojego lokalnego dealera”.

Niezrównane osiągi i ekonomika paliwowa

Volvo FH16 o mocy 700 koni mechanicznych to najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy. Został on zbudowany do realizacji najbardziej wymagających zadań transportowych. Pomimo mocy 700 KM, ani poziom emisji spalin, ani zużycie paliwa, nie uległy podwyższeniu. Wręcz przeciwnie, emisja tlenków azotu została obniżona o 40% w stosunku do poprzedniego modelu, a więc nowy pojazd spełnia wymagania nadchodzącej normy emisji spalin Euro 5.

“Volvo FH16 700 to jedyny taki pojazd w swojej klasie na światowym rynku samochodów ciężarowych. Oferuje wyjątkową kombinację doskonałych osiągów i wysokiej ekonomiki paliwowej. Już dotychczas odnotowaliśmy duże zainteresowanie nowym modelem wśród klientów realizujących szczególnie wymagające zadania transportowe”, powiedział Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Produkowane w fabryce w Tuve
Nowe Volvo FH16 700 jest produkowane w znajdującym się na obrzeżach Göteborga zakładzie produkcyjnym w Tuve, który ma nadzieję, że nowy model okaże się sukcesem. “Jesteśmy naprawdę dumni z faktu, że powierzono nam zadanie produkcji i dostawy najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego. Przekazanie kluczyków naszemu pierwszemu klientowi, to przełomowe wydarzenie, które dobrze wróży nam na przyszłość’, powiedział Johan Jinhage, Dyrektor fabryki Volvo Trucks w Tuve.

Specyfikacja silnika:

Typ silnika: D16G700 EU5SCR-M

Maksymalna moc silnika 700 KM (515 kW) przy 1550-1800 obr/min

Maksymalna prędkość obrotowa 2000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 3150 Nm przy 1000-1550 obr/min

Pojemność skokowa 16.1 dm3

Stopień sprężania 17.3:1

Moc hamulca wydechowego 230 kW przy 2200 obr/min

Moc hamulca silnikowego (VEB+)* 425 kW przy 2200 obr/min

Masa silnika ok.1325 kg

* VEB+ jest dostępny jako opcja.


Info: Etransport.pl


http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif
http://img390.imageshack.us/img390/9128/enginesyg15zz2.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Newsy
  •  » Pierwsza dostawa najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.grafa-cs.pun.pl www.leicester.pun.pl www.nd.pun.pl www.musa.pun.pl www.cs-krwawaarena.pun.pl